El Banyoles segueix instal·lat en un sotrac que l’ha portat a sumar només un dels últims 15 punts en joc a la lliga. Són ja quatre derrotes consecutives les que acumula el conjunt del Pla de l’Estany després de caure per 0 a 1 aquest diumenge a la tarda contra el Vic.
La irregularitat s’ha instal·lat al conjunt blanc-i-blau que si durant els mesos de novembre i desembre va aconseguir enllaçar cinc victòries seguides, des que ha començat el 2023 compta tots els seus partits per derrotes. Com se sol dir en el món del futbol, segurament ni l’equip abans era tant bo abans ni és tan dolent ara però el cert és que no troba la fórmula per ser consistent. Afortunadament, els banyolins van acumular un coixí tan important de punts durant la tardor que a hores d’ara no han de partir per la seva situació però està clar que cal una reacció perquè acabar amb la mala ratxa quan abans millor.
Després de la contundent i dolorosa golejada ensopegada al camp del Palamós diumenge passat, els del Pla de l’Estany confiaven a refer-se i a millorar la imatge davant d’un Vic en clara línia ascendent, que ja s’ha instal·lat a la zona alta després d’haver perdut només un partit dels últims deu. Els osonencs es presentaven al Miquel Coromina després de superar amb contundència un dels equips forts de la categoria, el Lloret, i essent el conjunt menys golejat. Banyoles i Vic van protagonitzar una primera meitat igualada amb molt poques ocasions i totes del bàndol visitant. Ja al minut 8, Berenguer avisa amb una rematada que sortia fora per poc. Els vermell-i-blancs van estar molt segurs a darrere i van portar perill especialment en les accions a pilota aturada. Precisament, en una falta servida al minut 25 Ignasi Armengou molt atent superava Asparó per fer el 0 a 1 amb el qual s’arribaria al descans.
A la segona meitat, els locals van fer un pas endavant i van començar a sovintejar l’àrea vigatana. Dembo ho va provar primer amb una rematada fluixa de cap abans que Baba tingués la millor del Banyoles. Al minut 54, l’exjugador de l’EF Garrotxa obligava el porter Solanich a lluir-se amb una gran intervenció per evitar l’empat. El Banyoles ho va seguir provant amb accions per la banda i fins i tot amb llançaments de falta però no va poder evitar una nova derrota.
Una setmana més, l’Escala és el líder d’aquest grup 1 de Primera Catalana amb 35 punts, cinc més que el Granollers, que ocupa la segona posició. Tercer és el Figueres amb 29 punts mentre el Banyoles ha caigut fora de les places d’ascens a la Superlliga Catalana i ara és setè amb 21 punts. L’equip entrenat per Roger Vidal obrirà la segona volta rebent aquest proper diumenge el Lloret a l’estadi Miquel Coromina.