ERC – SOM Banyoles ha presentat públicament, aquest cap de setmana, a Jaume Butinyà com a candidat del partit de cara a les properes eleccions municipals del 2023. L’acte es va fer dissabte al vespre davant unes 200 persones al paratge de la Mota, entre els Banys Vells i el CN Banyoles. El republicà va començar la seva intervenció remarcant la necessitat d’un canvi per transformar l’actual estat d’ànim de la ciutat i que això passa per governar d’una manera diferent i no com si s’estigués portant una gestoria.
Butinyà va centrar gran part del seu discurs a explicar el projecte dels republicans per a Banyoles i va posar especial èmfasi en la dinamització associativa i cultural, la sostenibilitat i la promoció econòmica del municipi. En aquest sentit, el candidat va remarcar la importància de la creació de llocs de treball, que els joves puguin trobar oportunitats a Banyoles i que el teletreball sigui efectiu de veritat. En relació al teixit associatiu i cultural, el candidat va insistir en què la proposta del grup de cara al suport al món associatiu i cultural és ferma, referint-se al ja conegut i presentat projecte de la Cooperativa Cultural. Un espai de ciutat on hi haurà locals per a les entitats, espais per a la creació d’arts plàstiques i audiovisuals, espais d’assaig per a músics i ballarins, una sala d’actes, aules de formació, la ludoteca i l’eterna promesa: la biblioteca. D’altra banda, Jaume Butinyà remarcava l’aposta d’ERC per la millora de la mobilitat sostenible, transformant Banyoles cap a una ciutat “molt més amable, pràctica i saludable a l’hora de moure’s.
A l’acte també van intervenir el president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany i alcalde de Porqueres, Francesc Castañer; i el president de l’executiva comarcal d’ERC Pla de l’Estany i alcalde d’Esponellà, David Juan. El primer es va referir a la relació de Banyoles amb la comarca i a la necessitat d’una nova manera de fer a la capital mentre Juan manifestava que cal consolidar una nova manera de fer política.
Jaume Butinyà ja va encapçalar la llista d’ERC a Banyoles a les anteriors eleccions municipals el 2019, on el partit va aconseguir augmentar els resultats en 800 vots respecte les comitives anteriors.