Sumem Banyoles planteja quatre alternatives al carril bici provisional del Passeig de la Indústria

Sumem Banyoles ha presentat a l’equip de govern de l’Ajuntament fins a quatre alternatives al carril bici provisional que s’ha habilitat a la banda esquerra de circulació del Passeig de la Indústria i que és una de les mesures acordades a la Taula de Mobilitat.

La formació ja va posar en dubte, en el ple municipal de la setmana passada, la idoneïtat de la proposta actual, que consisteix en un carril bidireccional que funciona de divendres a dimarts. Per a Sumem,  genera problemes de circulació i de seguretat entre els ciclistes, cotxes i vianants, sobretot a les interseccions amb el perill que això comporta. Ho fa basant-se també en un informe del RACC que desaconsella aquest tipus de carril, sobretot quan es troben al costat d’un vial per cotxes d’un sol sentit i que Sumem ha fet arribar també a l’equip de govern.

Les quatre propostes d’aquest grup de l’oposició tenen per objectiu millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació. En la primera opció els ciclistes circulen per un carril bici segregat només en sentit contrari, això implicaria convertir la via a 30 km/h i així es permetria que els ciclistes poguessin circular amb seguretat compartint la calçada amb els vehicles de motor. Els estacionaments actuals s’haurien de modificar a aparcaments en bateria inversa, d’aquesta manera es podrien conservar gran part dels estacionaments. Sumem Banyoles considera que aquesta opció facilitaria la maniobra dels ciclistes i dels vehicles de motor. A la segona opció presentada, els ciclistes circulen en un carril bici segregat, tant en el sentit contrari com en el mateix sentit que els vehicles de motor.

La tercera i quarta opció apareixen al Pla director de la Bicicleta de Banyoles. Començant pel model austríac, que planteja zona 30 i el carril bici sense segregar el sentit contrari. Per Sumem és una bona opció però els conductors de Banyoles encara no estan acostumats que els ciclistes circulin en el sentit contrari als vehicles a motor. Per tant, podria ocasionar certa confusió i inseguretat. La darrera opció exposada és que el carril bici sigui unidireccional de pujada, mantenint alhora tots els estacionaments disposats en fila. També és una bona opció, però queda poc espai perquè els conductors dels cotxes aparcats obrin les portes per entrar i sortir.

Sumem Banyoles es decanta per les dues primeres opcions.

Sumem Banyoles planteja quatre alternatives al carril bici provisional del Passeig de la Indústria

Sumem Banyoles planteja quatre alternatives al carril bici provisional del Passeig de la Indústria

Sumem Banyoles ha presentat a l’equip de govern de l’Ajuntament fins a quatre alternatives al carril bici provisional que s’ha habilitat a la banda esquerra de circulació del Passeig de la Indústria i que és una de les mesures acordades a la Taula de Mobilitat.

La formació ja va posar en dubte, en el ple municipal de la setmana passada, la idoneïtat de la proposta actual, que consisteix en un carril bidireccional que funciona de divendres a dimarts. Per a Sumem,  genera problemes de circulació i de seguretat entre els ciclistes, cotxes i vianants, sobretot a les interseccions amb el perill que això comporta. Ho fa basant-se també en un informe del RACC que desaconsella aquest tipus de carril, sobretot quan es troben al costat d’un vial per cotxes d’un sol sentit i que Sumem ha fet arribar també a l’equip de govern.

Les quatre propostes d’aquest grup de l’oposició tenen per objectiu millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació. En la primera opció els ciclistes circulen per un carril bici segregat només en sentit contrari, això implicaria convertir la via a 30 km/h i així es permetria que els ciclistes poguessin circular amb seguretat compartint la calçada amb els vehicles de motor. Els estacionaments actuals s’haurien de modificar a aparcaments en bateria inversa, d’aquesta manera es podrien conservar gran part dels estacionaments. Sumem Banyoles considera que aquesta opció facilitaria la maniobra dels ciclistes i dels vehicles de motor. A la segona opció presentada, els ciclistes circulen en un carril bici segregat, tant en el sentit contrari com en el mateix sentit que els vehicles de motor.

La tercera i quarta opció apareixen al Pla director de la Bicicleta de Banyoles. Començant pel model austríac, que planteja zona 30 i el carril bici sense segregar el sentit contrari. Per Sumem és una bona opció però els conductors de Banyoles encara no estan acostumats que els ciclistes circulin en el sentit contrari als vehicles a motor. Per tant, podria ocasionar certa confusió i inseguretat. La darrera opció exposada és que el carril bici sigui unidireccional de pujada, mantenint alhora tots els estacionaments disposats en fila. També és una bona opció, però queda poc espai perquè els conductors dels cotxes aparcats obrin les portes per entrar i sortir.

Sumem Banyoles es decanta per les dues primeres opcions.


Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).